۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۹۴۴۸۰
ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: ناوگان باری عمومی جاده‌ای، مسافری اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به ترتیب شامل ۴۱۱، ۱۴، ۲۹ و ۳۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان کمتر از ۲۰ و ۱۳ سال است.
کد خبر: ۳۵۶۳۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، گفت: ناوگان باری عمومی جاده‌ای، مسافری اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به ترتیب شامل 411، 14، 29 و 31 هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان کمتر از 20 و 13 سال است.


110 و 200 هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری و کامیون در مرز فرسودگی قرار دارند. در بخش مسافری هم 5.5 هزار اتوبوس، 21 هزار مینی بوس و 6.8 هزار دستگاه سواری، فرسوده بوده و 11، 27 و 21 هزار دستگاه نیز در سن مرز فرسودگی هستند. با این حال برنامه‌ای برای اعمال تغییر در سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی برون‌شهری در دستور کار دولت نیست.

احمدی فینی توضیح داد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وارداتی از سال 1400 تا قبل از اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو 6.4 و 13.8 هزار دستگاه در بخش نوسازی و توسعه وارد شد. در ادامه با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت حدود 38 هزار دستگاه در حوزه ناوگان حمل و نقل باری نوسازی ناوگان انجام شد.

برچسب ها: #وزارت راه و شهرسازی حمل ونقل فرسودگی خودرو سوخت
ارسال نظر
آخرین اخبار